Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarlberg, Conrad; Kavale, Kenneth
TitelThe Efficacy of Special versus Regular Class Placement for Exceptional Children: A Meta-Analysis.
QuelleIn: Journal of Special Education, 14 (1980) 3, S.295-309Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Mainstreaming; Special Classes; Special Education; Student Placement
AbstractFifty primary research studies of special versus regular class placement were selected for use in a meta-analysis. Special classes were found to be significantly inferior to regular class placement for students with below average IQs and significantly superior to regular classes for behaviorally disordered, emotionally disturbed, and learning disabled children. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: