Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBen-Peretz, Miriam
TitelTime: The Fifth Commonplace in Curricular Deliberations.
Quelle(1986), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Higher Education; Interaction; Learning Processes; Scheduling; Teacher Education; Time Factors (Learning); Time on Task
AbstractContending that the four commonplaces of defensible educational thought (the learner, the teacher, the milieu, and the subject matter) do not deal with the complexities of time and its implications for curriculum and instruction, this paper presents time as a crucial element in curricular deliberation. Various aspects of time in the school setting are presented and their implications for curriculum and instruction are discussed. A distinction is made between instructional time, curricular time, sociological time, and experienced, personal time. These distinctions do not represent a full and comprehensive framework for the study of time, but serve as constructs guiding the discussion of time as a commonplace in education. The paper argues that time constitutes a special commonplace, not to be subsumed under the four commonplaces mentioned above. Part of the potential knowledge base and body of experience needed to represent this commonplace is noted, and implications for research, curriculum development, and teacher education are made. A three-page list of references concludes the document. (SY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: