Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNotar, Toni A.
TitelTeaching Responsibility through Example
QuelleIn: Adult Basic Education and Literacy Journal, 2 (2008) 3, S.179-181 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-2322
SchlagwörterStudent Responsibility; Adult Literacy; Goal Orientation; Role Models; Adult Learning; Adult Students; Public Libraries; Literacy Education; Individual Development
AbstractAs Literacy Outreach Coordinator for Opportunity to Read (OTR), the Watsonville (CA) Public Library literacy program, this author has recognized the concept of responsibility through example. Adult learners incorporate concepts easily when these concepts are specifically demonstrated for them by someone similar to them. Sounds simple, but putting this into practice has proven to be challenging at best. This article discusses four activities that the author believes has helped OTR put the concept of teaching responsibility through example to work. (Contains 1 footnote.) (ERIC).
AnmerkungenCommission on Adult Basic Education and ProLiteracy America. 1320 Jamesville Avenue, Syracuse, NY 13210. Tel: 315-422-9121; Web site: http://www.coabe.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Basic Education and Literacy Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: