Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTalvitie, Ulla; Peltokallio, Liisa; Mannisto, Paivi
TitelStudent Teachers' Views about Their Relationships with University Supervisors, Cooperating Teachers and Peer Student Teachers.
QuelleIn: Scandinavian Journal of Educational Research, 44 (2000) 1, S.79-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-3831
SchlagwörterAttitudes; Communication (Thought Transfer); Cooperating Teachers; Interpersonal Relationship; Practicum Supervision; Professional Development; Student Journals; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teacher Education
AbstractExamined student teachers' views about the influence of contributions from university professors, cooperating teachers, and other student teachers on their professional development. Journals of 16 student teachers show the meaningful roles of cooperating teachers and university supervisors. The quality of dialogue maintained during the practicum seemed to be the most important factor. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scandinavian Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: