Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Brown Univ., Providence, RI. Thomas J. Watson, Jr. Inst. for International Studies.
Titel
Russia's Uncertain Transition: Challenges for U.S. Policy. Fifth Edition. Teacher Resource Book [and Student Text]. Public Policy Debate in the Classroom. Choices for the 21st Century.
Since the end of the Cold War, and more recently since September 11, 2001, relations between the United States and Russia have reached new levels of cooperation and accommodation. At the same time, many important developments in Russia remain cloaked by government intrigue or obscured by the complexity of Russia's political and cultural past. This unit of study allows students and teachers to consider the issues that most deeply affect U.S. people. The Teacher Resource Book accompanying "Russia's Uncertain Transition" contains a day-by-day lesson plan and student activities. The unit begins with students assessing the values and assumptions that framed U.S. policy at the onset of the Cold War. An optional lesson exposes students to the image of the United States depicted in Soviet propaganda. Students are asked to reflect on how people in today's Russia view the changes affecting their lives. The third and fourth days of the lesson plan involve students in a simulation in which they act as advocates of the four options or take on the role of members of the U.S. Senate Committee on Foreign Relations. On the fifth day, students develop coherent policy recommendations based on their own values and beliefs. Lessons are designed for traditional class periods of 50 minutes. Teachers may also find the "Alternative Three-Day Lesson Plan" useful. The student text has students join in the debate on U.S. policy toward Russia and its neighbors in the former Soviet Union (FSU). Questions are: Should we view Russia as a potential ally, a tough rival, a wounded enemy, or something else? How do changes in the FSU affect the United States? What actions, if any, should the U.S. take to influence developments in Russia and the other former Soviet states? Background reading helps students consider questions raised in the unit. Part (1) surveys the history of U.S.-Russian relations from the 19th century to the collapse of the Soviet Union. Part (2) examines the transformation that Russia has undergone since 1992. Part (3) reviews the issues at the top of the U.S. agenda with respect to Russia and its neighbors. Lists 11 supplementary resources. (BT)
Anmerkungen
Choices Education Program, Watson Institute for International Studies, Brown University, Box 1948, Providence, RI 02912 ($15 per teacher/student set). Tel: 401-863-2809; Web site: http://www.watsoninstitute.org/index2.cfm.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
1-891306-56-1
Fox, Sarah Cleveland: Russia's Uncertain Transition: Challenges for U.S. Policy. Fifth Edition. Teacher Resource Book [and Student Text]. Public Policy Debate in the Classroom. Choices for the 21st Century. 2003.
eric_ed473911
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)