Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamer, Rebecca; Frinking, Erik J.; Horlings, Edwin
InstitutionRAND Europe
TitelStimulating Science and Technology in Higher Education: An International Comparison of Policy Measures and Their Effectiveness. Summary
Quelle(2005), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Foreign Countries; Educational Policy; Science Education; Sciences; Technology; Influence of Technology; Science and Society; Comparative Analysis; Comparative Education; Career Choice; Student Attitudes; Educational Environment; Program Effectiveness; Policy Analysis; Labor Market; Education Work Relationship; Gender Differences; Secondary Education; Student Motivation; Majors (Students); College Students; Articulation (Education); Finland; Germany; Ireland; Italy; Netherlands; Sweden; United Kingdom
AbstractRAND Europe has performed a study for the Dutch Ministry of Education, Culture and Science. This study aims to increase the understanding regarding the influence of societal developments and policy initiatives on the attractiveness and uptake of science and technology (S&T) in higher education. This study consists of an international comparison across six European countries, examining how students make decisions about entering a certain study and assessing whether and how policies are addressing these factors. The report concludes with a set of recommendations to improve the low uptake of S&T in the Netherlands. (Contains 1 footnote, 1 figure and 1 table.) [Prepared for the Dutch Ministry of Education, Culture and Science. For associated report, see ED502766.] (As Provided).
AnmerkungenRAND Corporation. P.O. Box 2138, Santa Monica, CA 90407-2138. Tel: 877-584-8642; Tel: 310-451-7002; Fax: 412-802-4981; e-mail: order@rand.org; Web site: http://www.rand.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: