Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCates, Ward Mitchell
TitelResearch Findings Applied to Software Design: Computerized Instructional Spelling Programs.
QuelleIn: Journal of Computer-Based Instruction, 16 (1989) 1, S.36-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Computer Assisted Instruction; Courseware; Elementary Secondary Education; Individualized Instruction; Instructional Design; Learning Strategies; Learning Theories; Models; Pretests Posttests; Research Needs; Research Utilization; Spelling Instruction; Time on Task
AbstractDiscusses the application of spelling research findings to the design of computerized instructional spelling programs. The need for individualization is stressed; lesson size, content, and time devoted to instruction discussed; three cognitive models with appropriate instructional strategies for each are presented; and further research needs are suggested. (63 references) (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: