Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeaver-Lariscy, Ruth Ann; und weitere
TitelWomen in Higher Education Public Relations: An Inkling of Change?
Quelle(1991), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterColleges; Educational Research; Higher Education; National Surveys; Organizational Climate; Public Relations; Sex Differences
AbstractA national survey of 371 public relations officers in four-year colleges and universities examined environmental constraints, style of research, and certain personal characteristics to determine if they differentiate between female and male practitioners. First, with regard to constraints, it was found that female public relations officers were most likely to occupy the "conscience of the organization" role, whereas their male counterparts characterized a "dominant insider" position. A second important finding was that no differences in uses or style of research were found by gender. While this is encouraging, it is apparent that there remain environmental constraints--notably administrator expectations--that need to be addressed and that colleges and universities are not practicing, in their public relations offices, what they are teaching in their classrooms. (Three tables of data are included; 17 references are attached.) (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: