Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBekerman, Zvi; Rosenfeld, Sue
TitelMeasuring Jews in Motion
QuelleIn: Journal of Jewish Education, 77 (2011) 3, S.196-215 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1524-4113
DOI10.1080/15244113.2011.602326
SchlagwörterConstructivism (Learning); Jews; Judaism; Ethnicity; Identification (Psychology); Interviews; Young Adults; Adolescents
AbstractJewish educators are expected not only to imbue their students with Jewish knowledge but with Jewish feelings and Jewish actions as well--in short, with Jewish identity. However, in spite of a growing understanding among researchers that identity is fluid and dynamic, many of the traditional methods for assessing Jewish identity reflect essentialist concepts of identity that assume Jews and their Jewishness remain unchanging across various contexts. Our intention in this article is to review briefly some of the ways in which traditional methods of studying Jewish identity reveal problematic conceptualizations, and to suggest an alternative that seems to us more in keeping with constructivist concepts of identity. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Jewish Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: