Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaxton, Moragh
TitelTensions between Textbook Pedagogy and the Literacy Practices of the Disciplinary Community: A Study of Writing in First Year Economics
QuelleIn: Journal of English for Academic Purposes, 6 (2007) 2, S.109-125 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1475-1585
DOI10.1016/j.jeap.2007.04.003
SchlagwörterEconomics Education; Textbooks; Critical Reading; Writing (Composition); College Freshmen; Academic Discourse; Foreign Countries; South Africa
AbstractThis paper describes aspects of a research project which used linguistic and intertextual analysis of student writing to investigate the relationship between the academic curriculum and student voice in a first year economics course at a South African university. I argue that the discourses and practices of first year university economics textbooks provide a model of literacy practices which contradict many of the literacy practices of the discipline of economics. The first year economics textbook in particular, rather than exposing students to a variety of arguments and encouraging the development of critical reading skills appropriate for academic contexts, tends to be single voiced. This gives the impression of consensus in the discipline and it may encourage rote learning and plagiarism. This argument is supported with data from a research project. (Author).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of English for Academic Purposes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: