Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKay, Penny
TitelHow Communicative Are We? How Communicative Should We Be?
QuelleIn: Babel: Australia, 29 (1994) 3, S.8-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Communicative Competence (Languages); Data Collection; Foreign Countries; French; Interaction Process Analysis; Second Language Learning; Secondary Education; Testing; Australia
AbstractDescribes a study of the teaching of junior secondary French in Queensland schools. The key questions in the study regarding how communicative Australians are and should be are considered through empirical data collected in four junior secondary French classes over two years. The study involved observation and analysis of classroom interaction. (seven references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: