Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Donald M.; Wardlow, George W.; Franklin, Timothy D.
TitelHands-on Activities versus Worksheets in Reinforcing Physical Science Principles: Effects on Student Achievement and Attitude.
QuelleIn: Journal of Agricultural Education, 38 (1997) 3, S.9-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-0541
SchlagwörterAcademic Achievement; Experiential Learning; High Schools; Physical Sciences; Reinforcement; Student Attitudes; Worksheets
AbstractA group of 132 agricultural science students were divided into an experimental group who completed hands-on activities on Ohm's Law and incline plane and a control group who completed worksheets. There were no significant differences in immediate or follow-up measures of achievement. Hands-on students had significantly more positive attitudes. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Agricultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: