Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGalili, Igal
TitelInterpretation of Students' Understanding of the Concept of Weightlessness.
QuelleIn: Research in Science Education, 25 (1995) 1, S.51-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0157-244X
SchlagwörterCollege Students; Foreign Countries; Gravity (Physics); High School Students; Misconceptions; Questionnaires; Science Education; Science Instruction; Secondary Education; Weight (Mass); Israel (Jerusalem)
AbstractInvestigated students' understanding of the concept of weightlessness and found it to be influenced by the confusion between the concepts of weight and gravitational force. The causal structure of students' knowledge presents a platform for interpreting students' alternative ideas about weight and related physical concepts, which could guide physics educators in presenting weight and gravity topics. (49 references) (Author/JRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: