Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartins, Marcos F.
TitelEducation, Regressive Citizenship and Reduction of the Modern Social Contract
QuelleIn: Policy Futures in Education, 21 (2023) 8, S.832-849 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Martins, Marcos F.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/14782103221093277
SchlagwörterForeign Countries; Citizenship; Social Change; Civil Rights; Equal Education; Social Justice; Brazil
AbstractThis paper is the result of bibliographic and documentary research, whose object was the relationship between citizenship and education in Brazil today. The research problem was to identify the extent to which regressive citizenship, understood as an action aimed at reducing social rights, has impacted the modern social contract and, in it, the educational and non-school educational processes, observing the actions of two regressive social movements: MBL (Free Brazil Movement, or Movimento Brasil Livre, in Portuguese) and "Escola sem Partido" (School Without a Party). (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: