Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAal Ismail, Hazim; More, Cori; Baker, Joshua; Huff, Stephanie
TitelIntegrating Augmentative and Alternative Communication into a Stay-Play-Talk Program in Preschool
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 55 (2022) 2, S.122-130 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Aal Ismail, Hazim)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/00400599211058748
SchlagwörterComputer Simulation; Preschool Children; Developmental Disabilities; Intervention; Augmentative and Alternative Communication; Preschool Education; Interaction; Social Development; Peer Relationship; Students with Disabilities; At Risk Students; Student Behavior; Facilitators (Individuals); Training; Play; Generalization
AbstractStay-Play-Talk (SPT) is a peer-mediated intervention used to increase social interactions between preschoolers with developmental disabilities and typically developing (TD) peers. This intervention has been found to be successful in increasing play and reciprocal conversation amongst children with and without disabilities. The following describes how to implement a Stay-Play-Talk intervention with children who use Augmentative and Alternative Communication (AAC) devices in a preschool setting. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: