Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRay, Brian D.
InstitutionNational Home Education Research Institute
TitelResearch Facts on Homeschooling
Quelle(2015), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHome Schooling; Educational Practices; Educational Research; Educational Trends; Motivation; Academic Achievement; Social Development; Emotional Development; Gender Differences; Success; Outcomes of Education; Evidence; Psychological Characteristics
AbstractHomeschooling--that is, parent-led home-based education--is an age-old traditional educational practice that a decade ago appeared to be cutting-edge and "alternative" but is now bordering on "mainstream" in the United States. It may be the fastest-growing form of education in the United States. This article describes the following findings regarding home education: (1) General facts and trends regarding homeschooling; (2) Reasons for home educating; (3) Academic performance comparisons between institutionally-schooled and home-educated students; (4) Social, emotional, and psychological development; (5) Gender differences in children who are home educated; and (6) Success in the "Real World" of adulthood. Research designs to date do not conclusively "prove" that homeschooling causes these statistical findings. At the same time, there is no empirical evidence that homeschooling causes negative results compared to institutional schooling. Future research may better answer the question of causation. (ERIC).
AnmerkungenNational Home Education Research Institute. P.O. Box 13939, Salem, OR 97309. Tel: 503-364-1490; Fax: 503-364-2827; e-mail: mail@nheri.org; Web site: http://www.nheri.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: