Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBold, Tessa; Kimenyi, Mwangi S.; Mwabu, Germano; Sandefur, Justin
InstitutionBrookings Institution
TitelWhy Did Abolishing Fees Not Increase Public School Enrollment in Kenya? Africa Growth Initiative. Working Paper 4
Quelle(2013), (27 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2166-5176
SchlagwörterEducational Finance; Public Schools; Developing Nations; Foreign Countries; Enrollment Influences; Enrollment Trends; Enrollment Management; Declining Enrollment; Policy Analysis; Public Policy; Fees; Community Surveys; Case Records; Educational Quality; School Choice; Africa; Kenya
AbstractA large empirical literature has shown that user fees significantly deter public service utilization in developing countries. While most of these results reflect partial equilibrium analysis, we find that the nationwide abolition of public school fees in Kenya in 2003 led to no increase in net public enrollment rates, but rather a dramatic shift toward private schooling. Results suggest this divergence between partial- and general-equilibrium effects is partially explained by social interactions: The entry of poorer pupils into free education contributed to the exit of their more affluent peers. (Contains 2 figures, 4 tables, and 7 endnotes.) (As Provided).
AnmerkungenBrookings Institution. 1775 Massachusetts Avenue NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-797-6000; Fax: 202-797-6004; e-mail: webmaster@brookings.edu; Web site: http://www.brookings.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: