Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNancy Univ., (France). Centre de Recherches et d'Applications Pedagogiques en Langues.
TitelMelanges Pedagogiques (Pedagogical Mixture), 1986/87.
[Report No.: FR-ISSN-0077-2712
Quelle(1987), (171 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Cultural Traits; English (Second Language); French; Independent Study; Instructional Materials; Language Research; Language Role; Large Group Instruction; Learning Strategies; Listening Comprehension; Metacognition; Personal Autonomy; Program Descriptions; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Role; Writing Instruction
AbstractThe 1986/87 issue of the journal on second language teaching and learning contains seven articles in French and four in English, including: "Learning How To Learn English"; "Socrate est-il un chat? Pratiquer le syllogisme pour apprendre a argumenter (Is Socrates a Cat? Practicing Syllogisms To Learn To Argue)"; "La production orale en francais des enfants de migrants: Analyse d'un corpus et premieres constatations (Oral Production in French of Migrant Children: Analysis of a Corpus and Preliminary Findings)"; "Le discours ecrit incoherent: Des enseignements pour une pedagogie de l'expression? (Incoherent Written Discourse: Lessons for Teaching Expression?)"; "A propos d'Ecoute...Ecoute (About the Course Ecoute...Ecoute)"; "Autonomy as Metacognitive Awareness: Suggestions for Training Self-Monitoring of Listening Comprehension"; "Evolution de l'autonomie de l'apprenant: Le cas de l'apprenant D (Evolution of Learner Autonomy: The Case of Learner D)"; "The Computer as an Aid to Learning To Learn English: A Project and One Feasibility Study"; "L'apprentissage auto-dirige dans les grands groupes: Quelques experiences (Self-Directed Learning in Large Groups: Some Experiences)"; "Vos sermons sont vachement plus longs! Cross-Cultural Perceptions of French Communicative Behavior"; and "De L'inculturation (On Acculturation)." (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: