Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPichert, James W.; und weitere
TitelImproving the Teaching Skills of Registered Dietitians.
Quelle(1989), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Allied Health Personnel; Counseling Techniques; Delivery Systems; Dietitians; Health Promotion; Nutrition Instruction; Postsecondary Education; Teaching Skills
AbstractIn response to a perceived need on the part of health professionals for acquiring better teaching skills, a 30-hour course called "Effective Patient Teaching" (EPT) was developed. The course focuses on interpersonal skills that establish bedside manner, essential teaching functions, delivery skills, and adherence counseling techniques. This study evaluated the influence of the course on real-world practice of 30 health professionals. Results indicated that dietitians who took the course changed their teaching performances immediately after completing it, but the improved teaching skills of EPT participants began to decline towards baseline after three months. The greatest improvement occurred in delivery skills scores. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: