Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavey, Beth; LaSasso, Carol
TitelRelations of Cognitive Style to Assessment Components of Reading Comprehension for Deaf Adolescents.
Quelle(1984), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Cognitive Style; Deafness; Field Dependence Independence; Reading Comprehension; Student Evaluation
AbstractThe study examined the relations of cognitive style (field independence) to reading comprehension test performance for 48 prelingually, profoundly deaf adolescents. Ss read passages and answered comprehension questions consisting of two Information Types (text-explicit, text-implicit), Lookback Conditions (lookback, no-lookback), and Question Formats (multiple-choice, free-response). Analyses conducted for composite test scores and separate test components revealed significant interactions between cognitive style and several reading comprehension test facets, most notable those involving memory and restructuring of information (e.g., items which incorporated no-lookback). Implications are drawn for researchers and practitioners concerned with optimal assessments of cognitive and linguistic skills for deaf students. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: