Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIannotti, Ronald J.
TitelThe Elements of Empathy.
Quelle(1979), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Altruism; Children; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Emotional Development; Empathy; Measurement Instruments; Opinions; Perspective Taking; Prosocial Behavior; Research; Social Development; Speeches
AbstractWhen assessing the influence of empathy on prosocial motivation, analyzing empathy alone would lead to a misunderstanding. We must also assess other elements of the situation, such as the altruist's coping skills and situational constraints. In a similar manner empathy itself should be conceptualized as a process with many elements. One way to conceptualize these elements is to categorize them as to whether they are likely to develop in a cumulative, mechanistic, experience-dependent manner (content components of empathy) or to develop in a structural, organismic, process-dependent manner (structure components of empathy). Measures of content components show empathy developing at an early age; measures of structure components indicate continued development in childhood. Discrepant findings concerning the role of empathy in prosocial behavior may be resolved by considering the differential development of these components and by assuming that a minimal level of each is necessary for empathy to mediate prosocial behavior. For example, low or nonsignificant correlations between empathy and altruism have been found for children less than 7 years old. From 7 to 8 years and on, around the time Selman's stage II level of perspective-taking is achieved, significant correlations between empathy and altruism emerge. (Author/SS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: