Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmith, Nila Banton (Hrsg.)
InstitutionInternational Reading Association, Newark, DE.
TitelCurrent Issues in Reading; Proceedings of the Annual Convention of the International Reading Association (13th, Boston, April 1968), Volume 13, Part 2.
Quelle(1969), (494 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Reading; Conference Reports; Content Area Reading; Disadvantaged Youth; Dyslexia; Individualized Reading; Initial Teaching Alphabet; Learning Modalities; Nongraded Instructional Grouping; Programed Instruction; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Reading Skills; Remedial Reading; Schools; Teacher Education
AbstractThe manuscripts resulting from the seventeen different current issues in reading that were discussed at the thirteenth Annual International Reading Association Convention in Boston in 1968 are published in this volume. The topics include reading research, content area reading, speed reading, comprehension, reading skill sequence, reading instruction for the disadvantaged, visual and auditory modalities, programed instruction, dyslexia, teacher preparation, theories of remedial reading, and several specific methods of reading instruction. For each issue an objective paper that discusses the topic and presents research in regard to it, a pro paper that provides arguments and research in favor of the topic, and a con paper that offers limitations of the issue are given. The compiler-editor, Nila Banton Smith, presents a concluding chapter summarizing all of the many issues discussed and providing one view of the future of reading. (TO)
AnmerkungenInternational Reading Assn., Six Tyre Ave., Newark, Del. 19711 (Order No. 422, $3.50 non-member, $3.00 member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: