Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcLaughlin, Frank
Titel"The 400 Blows."
Quelle4 (1967) 1, S.30-1 (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Audiovisual Aids; Drama; English Instruction; Films; Mass Media; Photography; Secondary Education; Teaching Methods; Urban Environment
AbstractFrancois Truffaut's film classic, "The 400 Blows," can provide artistic material for English teachers who wish to design a unit on the individual and society, on alienation, or on growing up. In the film, a powerful image of the terrifying isolation that the adolescent, Doinel, experiences is presented through repeated camera shots of symbolic barriers in his environment--his cramped and cluttered apartment-home, the drab decay and gloom of the inner city, the selfish preoccupation of his teacher and parents, and, finally, the immense and impersonal ocean. To help students understand this film as art, such questions can be discussed as--(1) how natural background-effects, camera angles, and film sequences establish the sense of Doinel's environment, (2) how images and symbols heighten the effect of the boy's complete isolation, and (3) how the boy's world is brought into sharp conflict with the adult world. (JB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: