Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindgren, Anne-Li; Puskás, Tünde
TitelSwedish Early Childhood, Education and Care (ECEC) and integration. State initiatives and local strategie.
QuelleMünchen: Deutsches Jugendinstitut (2024), 63 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.25656/01:30148 10.36189/DJI202418
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-301485
SchlagwörterBildungspolitik; Frühpädagogik; Kind; Vorschule; Vorschulalter; Migrationshintergrund; Gleichheit; Qualität; Segregation; Integration; Differenz; Sprache; Mehrsprachigkeit; Gesetz; Strategie; Akteur; Familie; Staat; Lokaler Faktor; Bericht; Schweden
AbstractAs this report shows, the presence or non-presence of the Swedish language in Swedish ECEC is one of the key questions in the integration-preschool debate, and a key argument for the measures taken to include children with a foreign background in preschool at the national level. At a local level, the focus is on how to reach out to newly arrived families and incorporate them into open preschools, which are seen as the first step towards children's preschool enrolment. In this introduction, the authors provide contextual information relevant to the scope of the report (sections 1.1–1.4), and present the research methodology used when writing the report. This, which was a three-step process: Step 1) identifying key actors at national and local level (sections 1.5 & 1.6), step 2) describing and analysing the political process at national level via documents such as government inquiries, bills and debates (section 2), and step 3) describing and analysing how municipalities work when implementing the new law via questions posed to a selection of municipalities (section 3). Section 4 is a conclusion summarising the findings. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: