Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShelley, Mack C., II; Schuh, John H.
TitelAre the Best Higher Education Journals Really the Best? A Meta-Analysis of Writing Quality and Readability.
Quelle(2000), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Meta Analysis; Readability; Scholarly Journals; Selection; Writing for Publication; Flesch Reading Ease Formula
AbstractThis study examined the relationship between writing quality, readability, and selectivity in 17 higher education journals. Readability was assessed through two indexes of readability. Data were analyzed using zero-order Pearson product-moment correlations, independent two sample t-tests, and analysis of covariance. Findings show that quality of writing and readability did not vary as a function of selectivity. Journals that were more selective featured significantly more complex forms of writing, and journals with more general topics were significantly more selective than those with a more specialized focus. Two appendixes contain scoring categories for the Flesch Reading Ease index and a list of the publications reviewed for the study. (Contains 3 tables and 30 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: