Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzales, Maria Diana; Montgomery, Gary; Fucci, Donald; Randolph, Elizabeth; Mata-Pistokache, Teri
TitelA Comparison of Language Abilities between Groups of Premature Hispanic Infants and One Group of Full-Term Hispanic Infants.
QuelleIn: Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal, 7 (1997) 1, S.1-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-5586
SchlagwörterBirth Weight; Child Development; Hispanic Americans; Language Acquisition; Language Impairments; Neonates; Premature Infants; Receptive Language; Toddlers
AbstractThis study compared the language skills of low-birth-weight premature infants (N=11), higher birth-weight premature infants (N=14), and full-term infants (N=12) at 22 months corrected chronological age. Results suggest that low-birth-weight premature infants are at greater risk than higher birth-weight premature infants for speech and language delays. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: