Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiddlemiss, Wendy; McGuigan, William
TitelEthnicity and Adolescent Mothers' Benefit from Participation in Home-Visitation Services
QuelleIn: Family Relations, 54 (2005) 2, S.212-224 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0197-6664
DOI10.1111/j.0197-6664.2005.00017.x
SchlagwörterMothers; Home Visits; Ethnicity; Early Parenthood; Adolescents; Hispanic Americans; Whites; Program Effectiveness; At Risk Persons; Participation; Outcomes of Treatment
AbstractEarly home visitation has been reported as one promising method of supporting adolescent mothers who are at risk for poor child and family outcomes. This study compared benefits of visitation for Hispanic and White non-Hispanic adolescent mothers receiving home visits during their firstborn child's first year. Although positive benefits were identified for both groups of mothers, Hispanic mothers showed greater benefit. Explanations for these differential outcomes and related implications for practice are explored. (Author).
AnmerkungenJournal Customer Services, Blackwell Publishing, 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770 (Toll Free); Fax: 781-388-8232; e-mail: subscrip@bos.blackwellpublishing.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Family Relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: