Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCovert, Douglas C.
TitelMagazine Reading Patterns and Media Evaluations of a Special-Interest Audience.
Quelle(1980), (35 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Quantitative Daten; Adults; Elementary Secondary Education; Environment; Environmental Education; Information Sources; Mass Media; Media Research; Newspapers; Periodicals; Radio; Science Teachers; Surveys; Television; Use Studies
AbstractA study was conducted to discover teachers' preferred means of obtaining information on environmental issues. A survey was administered to 123 teachers attending a one-week workshop on environmental education during the summer of 1978 to determine their use of four mass media: radio, television, newspapers, and magazines. Results revealed that magazines were read by nearly 96% of the teachers, indicating a higher percentage of use than the other three media. Content of the magazines was identified by asking the respondents to name the periodicals, journals, and magazines they read regularly. Magazines directed to general interest audiences were valued more highly as sources of environmental information than those emphasizing environmental interests. (MKM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: