Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelExcellent Reading Teachers: A Position Statement of the International Reading Association.
QuelleIn: Reading Teacher, 54 (2000) 2, S.235-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Knowledge Base for Teaching; Pedagogical Content Knowledge; Reading Instruction; Reading Materials; Reading Teachers; Student Evaluation; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractProvides a research-based description of the distinguishing qualities of excellent classroom reading teachers. Discusses what excellent reading teachers know about reading development, how they assess student progress, what kinds of reading materials they use in their classrooms, how they organize classrooms for instruction, and how they interact with children. Offers recommendations for developing excellence in reading instruction. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: