Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoykin, A. Wade; Lilja, Amy J.; Tyler, Kenneth M.
TitelThe Influence of Communal vs. Individual Learning Context on the Academic Performance in Social Studies of Grade 4-5 African-Americans
QuelleIn: Learning Environments Research, 7 (2004) 3, S.227-244 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1387-1579
DOI10.1007/s10984-004-3294-7
SchlagwörterAfrican American Children; Context Effect; Testing; Academic Achievement; Grade 4; Grade 5; Public Schools
AbstractEmpirical research utilizing the communal learning construct suggests that culturally-informed pedagogy enhances academic performance for African-American children. The present investigation examined the effect of culturally-informed learning contexts on recall performance in geography lessons. The sample consisted of 69 African-American Grade 4-5 public school students. Weeks 1 and 2 consisted of both learning and testing phases. Week 3 consisted only of a testing phase. Analyses of variance techniques revealed that, overall, subjects in the communal learning context performed significantly better on each of the two weekly quizzes and on the comprehensive examination than those in the individual learning context. Limitations of the findings and future research directions are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Environments Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: