Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelA Moving Tale
QuelleIn: Science Teacher, 72 (2005) 8, S.16 (2 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterPhysics; Science Education; Photography; Entomology; Navigation; Water; Discovery Processes; Motion; Massachusetts
AbstractMassachusetts Institute of Technology (MIT) mathematicians have discovered how certain insects can climb what to them are steep, slippery slopes in the water's surface without moving their limbs, and do it at high speed. Welcome to the world of the tiny creatures that live on the surface of ponds, lakes, and other standing bodies of water. For the last four years, researchers have studied the novel strategies these insects use to navigate their environment. To do so, they took high-speed video of the creatures using a camera and then digitized and analyzed the images. This article describes how these insects are able to climb the slippery slopes, or menisci, that arise when the water surface meets land, floating bodies, or emergent vegetation. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782 (Toll Free); Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: