Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlbee, Julie J.
TitelA Study of Preservice Elementary Teachers' Technology Skill Preparedness and Examples of How It Can Be Increased.
QuelleIn: Journal of Technology and Teacher Education, 11 (2003) 1, S.53-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-7069
SchlagwörterAdministrators; Elementary School Teachers; Evaluation Methods; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Competencies; Technological Literacy
AbstractExplains how one university addressed the assessment of technology skills needed by elementary preservice teachers and how it moved to close the gap between those identified needs and the level of elementary student teacher technology preparedness. Discusses technology competencies and skills desired by elementary administrators, acquired by student teachers, and taught in teacher education courses. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Technology and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: