Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Black, Catherine |
---|---|
Titel | Un gars, une fille: plaidoyer pour la culture avec un "petit c" dans un cours de francais languae etrangere (Un gars, une fille: Culture with a "Litte c" in a French as a econd Language Course). |
Quelle | In: Canadian Modern Language Review, 57 (2001) 4, S.628-39Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0008-4506 |
Schlagwörter | Stellungnahme; Classroom Techniques; College Students; Cultural Awareness; Foreign Countries; French; Higher Education; Instructional Materials; Oral Language; Second Language Instruction; Second Language Learning; Television Klassenführung; Collegestudent; Cultural identity; Kulturelle Identität; Ausland; Französisch; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Oral interpretation; Mündlicher Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerb; Fernsehen; Fernsehtechnik |
Abstract | Looks at the Quebecois TV show, "Un gars, Une fille" used in a university French course to teach the socio-cultural reality that underlies all linguistic utterances in a university-level French course. Attempts to identify what makes the show more authentic than videos and CD ROMs that accompany most language textbooks in French. (Author/VWL) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |