Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarrow, Lloyd H.
TitelProfessional Preparation, Course Content, and Responsibilities of Big Eight Elementary Science Methods Faculty.
QuelleIn: Journal of Elementary Science Education, 4 (1992) 2, S.23-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-185X
SchlagwörterCollege Faculty; Educational Methods; Educational Research; Elementary School Science; Higher Education; Science Education; Science Instruction; Teacher Education; Teacher Educators
AbstractThis article presents data on Big Eight faculty involved with elementary science methods courses regarding their, rank, training, precollege teaching experience, college teaching experience, course load per year, publications, NSTA convention attendance, inservice presentations, and content of their methods courses. Concludes that these professors are lacking in both science and science education preparation. (14 references) (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Elementary Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: