Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStonewater, Barbara Bradley
TitelInformal Developmental Assessment in the Residence Halls: A Theory to Practice Model.
QuelleIn: NASPA Journal, 25 (1988) 4, S.267-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; College Students; Dormitories; Evaluation Methods; Higher Education; Intellectual Development; Models; Student Development; Student Personnel Services; Theory Practice Relationship
AbstractUses Perry's scheme of intellectual development to describe an informal model of cognitive development assessment. Suggests resident characteristics that residence hall staff might detect in students regarding topics students and staff encounter in halls. Presents ways for residence hall staff to use information to better understand students and facilitate their development. Describes model uses in other student development contexts. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: