Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByrne, Barbara M.
TitelAdolescent Self-Concept, Ability Grouping, and Social Comparisons: Reexamining Academic Track Differences in High School.
QuelleIn: Youth and Society, 20 (1988) 1, S.46-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Ability; High Achievement; High School Students; Identification (Psychology); Low Achievement; Research Problems; Secondary Education; Self Concept; Self Concept Measures; Self Esteem; Social Status; Suburban Schools; Canada (Ottawa)
AbstractExamines latent mean differences in the results of a number of self-concept measures of low and high track suburban Canadian high school students. Suggests that low track students may compensate for their negative academic experiences by emphasizing social popularity. (FMW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: