Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStringfield, Sam; Teddlie, Charles
TitelA Time to Summarize: The Louisiana School Effectiveness Study.
QuelleIn: Educational Leadership, 46 (1988) 2, S.43-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Environment; Elementary Secondary Education; Instructional Improvement; Outcomes of Education; Principals; School Effectiveness; Teacher Effectiveness; Louisiana
AbstractSummarizes Louisiana's mandated school improvement program, discusses results, and describes how districts create effective or ineffective schools. Principals in ineffective schools defined their roles as limited, passive, and bureaucratic; principals in effective schools held multiple schooling goals and regarded the achievement process as ambiguous, complex, dynamic, and personal. Includes 24 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: