Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLiles, Betty Z.
TitelProduction and Comprehension of Narrative Discourse in Normal and Language Disordered Children.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 18 (1985) 6, S.409-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComprehension; Elementary Education; Language Handicaps; Listening Comprehension; Narration
AbstractThe children's use of cohesion in spoken narratives was compared across three groups of children all between seven and 10 years old: normal, language disordered with good story comprehension, and language disordered with poor story comprehension. Good comprehending language disordered and normal children used similar linguistic cohesive structures, but both groups differed from poor comprehending language disordered children. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: