Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKourilsky, Marilyn; Campbell, Michael
TitelSex Differences in a Simulated Classroom Economy: Children's Beliefs About Entrepreneurship.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 10 (1984) 1-2, S.53-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildhood Attitudes; Economics Education; Elementary Education; Entrepreneurship; Experiential Learning; Occupations; Sex Differences; Sex Stereotypes
AbstractConducted "Mini-Society," an experience-based economics instructional program with 938 children in grades three through six. Measured participants' perceptions of entrepreneurship, occupational stereotyping, and sex differences in risk-taking, persistence, and economic success. During the program, no sex differences occurred in the latter three areas, and sex, occupational, and entrepreneurial stereotyping decreased after it. (Author/ML)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: