Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, L. M.; Ludlow, Joyce R.
TitelThe Effect of Early Intervention and Pre-School Stimulus on the Development of the Down's Syndrome Child.
QuelleIn: Journal of Mental Deficiency Research, 23 (1979), S.29-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Development; Downs Syndrome; Drafting; Exceptional Child Research; Foreign Countries; Intelligence; Interpersonal Competence; Mental Retardation; Parent Child Relationship; Parent Counseling; Preschool Education; Student Placement; United Kingdom (England)
AbstractThe findings showed that the stimulated group scored higher on both the intelligence and the developmental tests, particularly on personal-social and speech development. In addition, school placement at the age of five years suggested that the experimental Ss were more easily integrated into the normal community. (Author/DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: