Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Chenyi; Quinn, Margaret F.
TitelPromoting Early Writing Skills through Morning Meeting Routines: Guidelines for Best Practices
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 46 (2018) 5, S.547-556 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Zhang, Chenyi)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-017-0886-2
SchlagwörterWriting Instruction; Early Childhood Education; Preschool Children; Large Group Instruction; Interaction; Writing (Composition); Program Descriptions; Guidelines
AbstractObservational studies suggest that early writing instruction rarely occurs in early childhood classrooms, despite the importance of supporting young children's writing development. Morning Meeting Time (MMT) routine is a typically occurring large group activity in early childhood classrooms that is interactive and familiar to teachers and children. Because it is interactive, occurs daily in most preschool classrooms, and is comprised of regular routines that can easily be modified, MMT provides a meaningful context for promoting young children's writing development. This article describes the characteristics of MMT, discusses the rationales for infusing interactive writing instruction into MMT, and provides seven research-based guidelines for adding writing to MMT in early childhood classroom environments. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: