Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter on Education Policy
TitelSubgroup Achievement and Gap Trends: New Hampshire, 2010
Quelle(2010), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Scores; Trend Analysis; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Racial Differences; Ethnicity; Low Income Groups; Achievement Gap; White Students; African American Students; American Indians; Gender Differences; Federal Legislation; Accountability; State Standards; Standardized Tests; Hispanic American Students; Asian American Students; Disabilities; English (Second Language); Females; Achievement Gains; New Hampshire
AbstractThis paper profiles the student subgroup achievement and gap trends in New Hampshire for 2010. New Hampshire's demographic profile is such that, with the exception of Latino students at the elementary level, there are fewer than 500 students in the racial/ethnic subgroups at the various grade levels, and therefore these groups are too small to count for this study. The white, low income subgroup, and males and females made progress in grade 8 at the basic, proficient and advanced levels in both reading and math. Achievement gaps narrowed between the subgroups analyzed. Comparable data were available from 2006 through 2009 for grades 4, and 8; there were not enough years of data to discern trends at the high school level. (Contains 9 tables.) [For the main report, "State Test Score Trends through 2008-09, Part 2: Slow and Uneven Progress in Narrowing Gaps", see ED513914.] (ERIC).
AnmerkungenCenter on Education Policy. 1001 Connecticut Avenue NW Suite 522, Washington, DC 20036. Tel: 202-822-8065; Fax: 202-822-6008; e-mail: cep-dc@cep-dc.org; Web site: http://www.cep-dc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: