Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMael, Fred; Alonso, Alex; Gibson, Doug; Rogers, Kelly; Smith, Mark
InstitutionDepartment of Education, Washington, DC.
TitelSingle-Sex Versus Coeducational Schooling: A Systematic Review. Doc # 2005-01
Quelle(2005), (148 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFemales; Public Sector; Single Sex Schools; Coeducation; Self Concept; Academic Achievement; Statistical Analysis; Qualitative Research; Elementary School Students; High School Students; United States
AbstractSingle-sex education refers most generally to education at the elementary, secondary, or postsecondary level in which males or females attend school exclusively with members of their own sex. This report deals primarily with single-sex education at the elementary and secondary levels. Research in the United States on the question of whether public single-sex education might be beneficial to males, females or a subset of either group (particularly disadvantaged youths) has been limited. However, because there has been a resurgence of single-sex schools in the public sector, it was deemed appropriate to conduct a systematic review of single-sex education research. The following are appended: (1) Quantitative Study Coding Guide; (2) Qualitative Study Coding Guide; (3) List of Quantitative Studies Excluded During Phase III; (4) Quantitative Coding Guide for All Studies; (5) Table of Study Outcomes for Boys; and (6) Table of Study Outcomes for Girls. (Contains 35 tables.) (ERIC).
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: