Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHambleton, Ronald K.; Traub, Ross E.
InstitutionMassachusetts Univ., Amherst. School of Education.
TitelAnalysis of Empirical Data Using Two Logistic Latent Trait Models.
Quelle(1970), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Achievement Tests; Aptitude Tests; Item Analysis; Mathematical Models; Scores; Statistical Analysis; Statistics; Student Characteristics; Test Results; SAT (College Admission Test)
AbstractGeorg Rasch has developed a new one-parameter latent trait model to explain the performance of examinees on achievement tests. The model can be viewed as a special case of Birnbaum's two-parameter logistic model where all items are assumed to have equal discriminating power. Birnbaum's model permits items to vary in discriminating power. Both models assume that guessing does not occur. This study compares how well the one- and two-parameter models fitted different sets of empirical data. For each model, a measurement of agreement was made between the expected and obtained distributions of ability estimates using three sets of data. The results revealed that the more general the model, the better the fit with real data. (Author/DG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: