Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Hacker, Douglas J. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of metacognition in education. Transferred to digital print. |
Quelle | New York, NY [u.a.]: Routledge (2010), IX, 449 S. |
Reihe | The educational psychology series |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8058-6353-2; 0-8058-6354-0; 978-0-8058-6353-6; 978-0-8058-6354-3 |
Schlagwörter | Wissen; Psychologische Forschung; Denkprozess; Kognition; Kognitiver Prozess; Metakognition; Pädagogische Psychologie; Verstehen; Vertrauen; Medieneinsatz; Lehrer; Schüler; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Lernschwierigkeit; Lernmethode; Unterricht; Lesen; Leseverstehen; Schreiben; Mathematik; Computerunterstütztes Verfahren; Messung; Wissenschaft; Aufsatzsammlung; Handbuch; Strategie; Tutor |
Abstract | Providing comprehensive coverage of the theoretical bases of metacognition and its applications to educational practice, this compendium of focused and in-depth discussions from leading scholars in the field a) represents an intersection of education, cognitive science, and technology; b) serves as a gateway to the literature for researchers and practitioners interested in one or more of the wide array of topics included; and c) sets the standard for scholarship for theoretical research and practical applications in this field. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/1 |