Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHalverson, Richardson
InstitutionWisconsin Center for Education Research, Madison.
TitelA Distributed Leadership Perspective on How Leaders Use Artifacts to Create Professional Community in Schools. WCER Working Paper No. 2006-4
Quelle(2006), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Leadership Responsibility; Interpersonal Relationship; Interaction; Teacher Collaboration; Teamwork; Educational Change; Change Strategies; Democratic Values; Teaching Conditions
AbstractThis paper explores a distributed leadership perspective on how leaders create contexts that build and support professional communities in schools. It is argued that professional community results from intentional coordination of social interaction among teachers through the design of structures in a situation of practice. School leaders put these structures, or artifacts, into play to intentionally shape professional community in schools. The paper draws on three research studies on distributed leadership in urban, suburban, and rural school districts to describe the range of artifacts used by leaders to engage in school-wide reform. The main contribution of the paper is a typology of artifacts used by school leaders to get change started, maintain change, and coherently link change efforts with other initiatives in schools. [The research reported in this paper was also funded by the DeWitt Foundation.] (Author).
AnmerkungenWisconsin Center for Education Research. School of Education, University of Wisconsin-Madison, 1025 West Johnson Street Suite 785, Madison, WI 53706. Tel: 608-263-4200; Fax: 608-263-6448; e-mail: uw-wcer@education.wisc.edu; Web site: http://www.wcer.wisc.edu/publications/workingpapers.index.php
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: