Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuhon, Rose M.
TitelAlleviate Sexual Abuse of Children: Teachers Can Help.
Quelle(1985), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChild Abuse; Elementary Education; Legal Responsibility; School Responsibility; Sexual Abuse; Teacher Attitudes; Teacher Education; Teacher Role
AbstractTeachers need training to work with community agencies to treat sexual abuse of children. They also need to develop the necessary skills to help sexually abused children overcome emotional trauma impeding effective learning. A survey was conducted to ascertain information on the extent of instruction and training of 510 teachers in the area of sexual abuse. The first part of the questionnaire consisted of a checklist designed to find the extent of professional preparation and instruction/training school personnel had in the area of sexually abused children. The second part of the questionnaire sought to determine the perceptions of the respondents toward instruction in the area of sexual abuse of children, parental education, and staff involvement in the training or delivery services. Results indicated a need for inservice workshops for teachers on sexual abuse, and inclusion of courses on the subject in schools of education training early childhood teachers. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: