Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavila, Robert
InstitutionFederation for Children with Special Needs, Boston, MA.; National Early Childhood Technical Assistance System, Chapel Hill, NC.
TitelAmerica 2000 and Part H.
Quelle(1992), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Early Intervention; Educational Change; Parent Empowerment; Parent Participation; Preschool Education; Special Education
AbstractThis issue of the "Early Childhood Bulletin" consists of excerpts from a speech given by Dr. Robert Davila, Assistant Secretary for the U.S. Office of Special Education and Rehabilitative Services, during an Interagency Coordinating Council (ICC) Parents Meeting, September 1991, in Arlington, Virginia. In his speech, Dr. Davila calls for a revolution in special education to ensure that children with disabilities receive quality services and a genuine opportunity to participate in their communities and in the global arena. He also discusses the importance of parent empowerment and parent participation at the local level. Section two includes responses to Dr. Davila's speech from three ICC parents, including: Christel Dawkins from Louisiana, Gayle L. Underdown from North Carolina, and Kim Brame from California. Also included are excerpts from the Division for Early Childhood (DEC) position statement on goal one of America 2000, that all children will start school ready to learn. (SG)
AnmerkungenNational Early Childhood Technical Assistance System (NECTAS), 137 E. Franklin St., Suite 500, Chapel Hill, NC 27514-3628. Tel: 919-962-8426; Tel: 877-574-3194 (TDD); Fax: 919-966-7463; e-mail: nectas@unc.edu; Web site: http://www.nectas.unc.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: