Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuzzeo, Toni
TitelMake the Move from Collaboration to Data-Driven Collaboration
QuelleIn: Library Media Connection, 27 (2008) 3, S.28-31 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1542-4715
SchlagwörterCooperation; Media Specialists; School Libraries; Librarian Teacher Cooperation; Teacher Student Relationship; Evaluation
AbstractIn data-driven collaboration, the teacher and library media specialist (LMS) have a prolonged and interdependent relationship as they do in all collaboration. Units and projects are team-planned, team-taught, and team-assessed. The partners share goals, have carefully defined roles in the process, and plan comprehensively based on the results of evidence of student knowledge, skills, and learning, such as grade level standardized assessments. This article cites several examples in which data-driven collaboration is used to address deficits in student learning. It then discusses the benefits of data-driven collaboration to teachers, students, and LMS. (ERIC).
AnmerkungenLinworth Publishing, Inc. 480 East Wilson Bridge Road Suite L, Worthington, OH 43085. Tel: 614-436-7107; e-mail: linworth@linworthpublishing.com; Web site: http://www.linworth.com/lmc/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Library Media Connection" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: