Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMilner, H. Richard
TitelReflection, Racial Competence, and Critical Pedagogy: How Do We Prepare Pre-Service Teachers To Pose Tough Questions?
QuelleIn: Race, Ethnicity and Education, 6 (2003) 2, S.193-208Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1361-3324
SchlagwörterConsciousness Raising; Critical Pedagogy; Cultural Pluralism; Elementary Secondary Education; Higher Education; Journal Writing; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Racial Attitudes; Student Diversity; Student Teachers
AbstractRecommends that preservice teachers reflect on race and pursue racial competence when learning to teach in multiracial schools, noting how teacher educators can prepare them to pose tough questions about racial issues. Discusses teacher reflection and the complexities of race in teaching and learning. Suggests critically engaged dialogue and race reflective journaling to facilitate reflections on race. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Race, Ethnicity and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: